10 ø-virksomheder
gennemgår i disse måneder et intensivt rådgivningsforløb ledet af småøernes
Ø-turismeambassadør, Britta Leth. Hun
har i den forbindelse udarbejdet materiale, som nu er tilgængelig på
Sammenslutningen af Danske Småøers hjemmeside.
De ti virksomheder
skal fx opstille delmål og langsigtede mål vedr. ”vækstmuligheder, nye
indsatser, samarbejdsmuligheder og virksomhedens fremtid.”
Til det formål har Ø-turismeambassadør Britta Leth udarbejdet materiale, som kan hjælpe turistvirksomhederne med at
udvikle sig. Det er bl.a. værktøjer og vejledninger om:
- Turistens digitale rejse til produktet og kvalitetsturisme,
- Google Analytics,
- Ledelse, planlægning og opsætning af mål for virksomheden,
- Selv-MUS SUS (Selvstændiges Udviklingssamtaler. Fokus på trivsel i arbejdslivet for selvstændige),
- Ugeplan og
- Årshjul.
I
rådgivningsindsatsen deltager også Margrete Bak fra Aarhus-firmaet Karlbak.
Find materialet via
dette link: www.danske-smaaoer.dk/virksomhedsudvikling
Projektet De små øer
- destinationer med kvalitet. Forretningsudvikling og mersalg i turistbranchen
på småøerne har fået tilskud fra LAG Småøerne. Projektet gennemføres i et
samarbejde mellem LAG Småøerne og Sammenslutningen af Danske Småøer.
Man kan læse mere om
hele projektet via dette link: http://lag-smaaoerne.blogspot.dk/2015/09/nyt-projekt-skal-skabe-vkst-i-turisme.html