Elleve af virksomhederne gennemførte i forløbet deres eget "testprojekt", hvor de afprøvede et nyt koncept. Anholtvirksomhederne vil nu gerne dele ideerne og erfaringerne med andre ø-virksomheder. Man kan derfor finde testresultaterne på et SKATTEKORT – som
også illustrerer det udviklingsforløb, virksomhederne har være igennem, fra
produkt til salg.
Blandt de virksomheder, der har deltaget i projektet, er:
Orakelbar: Fra maskinmester til Orakel
Hellefisken: Fiskebutik på Anholt, ja tak
Algot fra havet: Farverige oplevelser på havnefronten
Anholt Camping: Facebook film som forretningsudvikling
Projektets udviklingsforløb, workshops og sparringsmøder blev gennemført af konsulenterne Thomas Lütken (www.vovemod.dk) og Mette Marie Karlberg (www.karlbak.dk). LAG Småøernes koordinator, Morten Priesholm, deltog i projektets følgegruppe.
Forløbet satte fokus på bl.a. forretningsudvikling, kommunikation, markedsføring og salg. Disse elementer går igen på skattekortet, og man kan således bruge kortet til at lave et tjek af sin virksomhed:
Har du fx styr på, hvilke eksterne samarbejdspartnere, du kan benytte dig af,
når du vil udvikle din virksomhed? Og tænker du i gensalg og mersalg?
En evaluering af udviklingsforløbet og hele projektet finder man via dette link: www.vanebrud.dk/anholt-evaluering.
Læse om projektet her: http://lag-smaaoerne.blogspot.dk/2016/03/lag-tilskud-skal-hjlpe-anholts.html
En evaluering af udviklingsforløbet og hele projektet finder man via dette link: www.vanebrud.dk/anholt-evaluering.
Læse om projektet her: http://lag-smaaoerne.blogspot.dk/2016/03/lag-tilskud-skal-hjlpe-anholts.html
Klik på kortet og find alle virksomhederne og læs mere om projektet:
Som en del af projektet - og på initiativ af Karen Konge fra LokalBrugsen Anholt - blev der produceret tre Anholt-videoer, som blev delt via Facebook. Målet var at nå en målgruppe i Østjylland, som kan gæste Anholt i sensommeren. Den ene af videoerne er til Naturelskerne: