onsdag den 14. december 2016

Anholts virksomheder giver erfaringer videre

Virksomhedsudvikling ▪  Seksten erhvervsvirksomheder deltog fra marts til oktober i år i ANHOLTS SKATTE – et handlingsorienteret udviklingsforløb for øens erhvervsliv. Bag projektet, som er støttet af  LAG Småøerne, stod  Norddjurs Kommune 

Elleve af virksomhederne gennemførte i forløbet deres eget "testprojekt", hvor de afprøvede et nyt koncept. Anholtvirksomhederne vil nu gerne dele ideerne og erfaringerne med andre ø-virksomheder. Man kan derfor finde testresultaterne på et SKATTEKORT – som også illustrerer det udviklingsforløb, virksomhederne har være igennem, fra produkt til salg. 

Blandt de virksomheder, der har deltaget i projektet, er: 

Orakelbar: Fra maskinmester til Orakel 
Hellefisken: Fiskebutik på Anholt, ja tak
Algot fra havet: Farverige oplevelser på havnefronten 
Anholt Camping: Facebook film som forretningsudvikling
LokalBrugsen Anholt: Nyd naturen og hinanden
Anholt Desert Dry Gin: Anholt får egen gin 

Projektets udviklingsforløb, workshops og sparringsmøder blev gennemført af  konsulenterne Thomas Lütken (www.vovemod.dk) og Mette Marie Karlberg (www.karlbak.dk). LAG Småøernes koordinator, Morten Priesholm, deltog i projektets følgegruppe.

Forløbet satte fokus på bl.a. forretningsudvikling, kommunikation, markedsføring og salg. Disse elementer går igen på skattekortet, og man kan således bruge kortet til at  lave et tjek af sin virksomhed: Har du fx styr på, hvilke eksterne samarbejdspartnere, du kan benytte dig af, når du vil udvikle din virksomhed? Og tænker du i gensalg og mersalg?

En evaluering af udviklingsforløbet og hele projektet finder man via dette link: www.vanebrud.dk/anholt-evaluering.

Læse om projektet her: http://lag-smaaoerne.blogspot.dk/2016/03/lag-tilskud-skal-hjlpe-anholts.html 

Klik på kortet og find alle virksomhederne og læs mere om projektet:


Som en del af projektet - og på initiativ af Karen Konge fra LokalBrugsen Anholt - blev der produceret tre Anholt-videoer, som blev delt via Facebook. Målet var at nå en målgruppe i Østjylland, som kan gæste Anholt i sensommeren. Den ene af videoerne er til Naturelskerne